Breaking News
Loading...

Label

TERBUKTI KEMBALI ANALISA BLOG INI, PARA KORBAN PENIPUAN D4F, NESIA dan MAQ, adalah ORANG TOLOL SETOLOL-TOLOLNYA, GOBLOK SEGOBLOK-GOBLOKNYA!!!! DIKASIH TAHU NGEYEL, SELAMAT BUNG, SEKARANG BARU NANGIS2 KETIPU HAHAHAHA!
Minggu, 16 Juni 2013

Info Post
Sangat aneh saat melihat banyak SH VGMC berkerudung atau aktifis gerakan islam yang terlihat sholeh. Mereka dibutakan dengan harta padahal sudah jelas-jelas VGMC itu haram dan uang yang didapat bukanlah rezeki akan tetapi dosa yang akan mengalir di darah anak dan keluarga para SH VGMC.

Serakah dan tidak mau tahu dengan hukum islam yang sesungguhnya membuat banyak orang memutuskan mengikuti bisnis haram vgmc salah satu contoh manusia dajjal dan munafik adalah Dosen IAIN Welhendra (Bpk. Welhendra, SE.,MM,Ak pendukung bisnis penipuan dan corong bisis penipuan VGMC, beliau adalah Dosen di IAIN IB PADANG).dan masih banyak lagi. Tingkat pendidikan intelektual dan kemampuan analisa tidak menjamin, mereka merasa rezeki tersebut tidak masalah padahal Dividen VGMC adalah uang haram!





Investasi Emas VGMC Bisnis Haram yang diminati Muslim dan Muslimah Munafik di Indonesia
Khas untuk mereka yang menunggu fatwa baru nak percaya..
Dulu admin dah siarkan artikel ni,ramai yang marah-marah,katanya admin dengki dengan Genneva la dan sebagainya.Tapi ada juga pembaca yang memang dah tau tentang sejarah syarikat ini.Yang pertama dulu pun masih kena freeze dengan BNM,pastu mereka tukar nama company sikit dengan tambah perkataan “syariah” untuk memperdaya umat Islam.
Terkini dah keluar pun fatwa yang membuktikan skim Syarikat Genneva Malaysia memang tidak sah.Agak menyedihkan sangat ramai umat Islam yang terlibat.Admin dah pernah jelaskan modus operandinya melalui siaran artikel ini dahulu,boleh rujuk jika ingin tahu : http://jutawangold.com/artikel/adakah-genneva-dan-pageantry-gold-scam.html

Fatwa: Pelaburan emas Genneva Malaysia tak sah

Profesor Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin
Abdul Shukor Husin
KUALA LUMPUR – Transaksi jual beli dan pelaburan emas Syarikat Genneva Malaysia Sdn Bhd didapati tidak mematuhi sepenuhnya peraturan hukum syarak dan undang-undang negara. Ini disahkan oleh Pengerusi Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia, Prof Emeritus Tan Sri Abdul Shukor Husin dalam satu kenyataan dikeluarkan di sini hari ini. Beliau berkata, muzakarah tiga hari majlis itu bermula Rabu lepas meneliti  laporan dan hasil siasatan Bank Negara Malaysia terhadap operasi jual beli dan pelaburan emas syarikat itu.

Katanya, operasi syarikat tersebut didapati tidak mematuhi sepenuhnya Parameter Pelaburan Emas seperti diperakukan oleh Muzakarah Jawatankuasa Fatwa

Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke 96 yang diadakan pada 13 hingga 15 Jun lepas.

Kenyataan itu menasihatkan umat Islam tidak melibatkan diri dalam aktiviti atau transaksi jual beli dan pelaburan emas oleh mana-mana pihak, sama ada syarikat di dalam negara atau luar negara yang bertentangan dengan prinsip jual beli emas seperti yang digariskan oleh syarak dan undang-undang negara.
Abdul Shukor berkata, transaksi jual beli mestilah memenuhi semua rukun jual beli yang digariskan hukum syarak, dan sesuatu transaksi dikira tidak sah sekiranya tidak memenuhi salah satu rukun jual beli.
Beliau berkata transaksi juga hendaklah bebas daripada unsur-unsur riba, perjudian, gharar yang berlebihan dan kezaliman. – Bernama

Syarikat scam yang lain ialah VGMC ,ECMC dan RGCX
Tentang VGMC boleh refer sini :
http://jutawangold.com/artikel/scam-virgin-gold-mining-corporation-vgmc.html
dan http://jutawangold.com/artikel/vgmc-adalah-scamdulukini-dan-selamanya.html

Berikut ialah pendedahan tentang RGCX,terima kasih buat sahabat saya Haniz Zerstoren.Saya hanya membantu menyebarkannya agar lebih ramai yang sedar apa yang dilakukan ini betul atau tak betul.

” Harap tkde lg org diperbodoh2kan oleh agen parasit2 skim cepat lingkup RGCX ini.Lihat marketing plan mrka,dr MP ini pun kita sepatutnya dah blh menilai samada ini emas dlm bentuk saham ataupun skim cepat lingkup.Anda tentu biasa melihat MP spt ini yg biasa digunakan dlm binary/hybrid system yg adik-beradik sepupu sepapat jg dgn skim cepat kaya.Dlm dunia saham sebenar,tkde MP(marketing plan) mcm ni.Anda beli saham yg hari pertama diniagakan disebut IPO,pd hari ke-2,ke-3 dan seterusnya sdh disebut ‘shares atau stocks’,anda beli time harga murah dan tunggu harga saham naik melambung,call broker yg uruskan dan terus jual.Situ lah untungnya saham ni.Ada sesapa beli saham FGVHB yg baru diapungkan bln lps,anda dpt bawa 10 org….FGVHB bagi anda bonus sponsoring,bonus pairing,bonus recruiting?Tkde coz MP dibwh ini tiada dlm dunia saham,yg ada MP mcm ni cuma SKIM CEPAT KAYA shja.Antara VGMC,ECMC dan RGCX ni,ketiga2 modus operandi sama shja tp yg paling lahabau antara 3 ni ialah RGCX coz RGCX ni company 1st yg berani mempermain2kan,melacurkan agama demi kepentingan duniawi.Mrka inilah makhluk terkutuk dlm agama sama dgn ‘ulama su’ dan jg 30 Dajjal kecil.Berani mrka mendakwa SHARIAH ACCOUNT,TRADING 4 MUSLIM,NO RIBA.Inilah anak2 yahudi yg ibubapanya islam sanggup memperalatkan agama demi mengejar ‘RM’!Mrka terlibat dlm PREFERENCE SHARES/STOCKS(saham keutamaan).Mrka claim “NO RIBA”.Apakah diaorg tk tau Majlis Fiqh Antarabangsa,Dallah Al-Barakah dan Majlis Fatwa Eropah memfatwakan pembelian saham keutamaan adalah haram.Antara ciri yang menjadikannya haram adalah kerana:–
{a}ia mempunyai unsur jaminan modal. {b}pulangan yang terjamin;biasanya jika tiba-tiba satu bulan tiada sebarang keuntungan boleh dibahagikan oleh syarikat,pihak pemegang saham keutamaan tetap akan dibayar juga secara terkumpul (cumulative).Ini bermakna semua pemegang saham jenis ini dijamin keuntungannya.Ini jelas bertentangan dengan hukum Shariah. {c}Mendapat keutamaan untuk diberikan pembayaran di ketika pembahagian keuntungan dan ‘liquidation’.Malah jika syarikat menghadapai masalah dan ditutup sekalipun,pemegang saham ini akan mendapat kembali nilai awal sahamnya tanpa sebarang kerugian.(Al-Muamalat Al-Maliah al-Mu’asiroh,Dr Uthman Syabir,hlmn 205 ). Wlupun mrka tkde kena mengena dgn dunia saham,sy bangkitkan hukum diatas ini coz mrka sndr yg claim RGCX sebuah company yg menjaja ‘preference shares’.Lagu mana lg mrka nk guna make-up skim haram ni mnjadi skim halal?Seekor babi itu,lapah kulit dia,buang sgla bulu,cabut semua gigi lps tu lakukan plastic surgery,make-up lah dgn apa bahan kosmetik sekalipun,(nak hilangkan hukum asalnya ler kunun).Hukum dasarnya babi itu tetap haram.Kini ada pakar shariah yahudi dlm RGCX cuba nak lakukan apa yg sy katakan pd seekor babi ini tadi.Inilah ragam manusia dlm RGCX! ”
- Haniz Zerstoren
Emas metal (logam) atau emas mental menjadi pilihan anda?
Belilah emas dengan ilmu (yang betul)

0 komentar:

Posting Komentar